Kolo a já

21. 04. 2014 0:24:00
Původně jsem na toto téma chtěla napsat v rámci jiné sekce (Poezie a próza), aby se člověk tak nějak schoval, jakože píše vlastně úplně o někom jiném... Ale nakonec jsem od tohoto záměru upustila. Náhodou, chtěla jsem být kdysi spisovatelkou a něco dobrodružného jsem i napsala (tuším to byly historky odkudsi z plavby moře), ale pak jsem to celé vyhodila, no, trochu jsem se asi unáhlila; možná jsem mohla být dneska bohatá, škoda, co se dá dělat...

Ale k věci... Kolo jsem měla vždycky ráda. Už proto, že v dětství se bere zavděk jakoukoliv hračkou, včetně kola. Okolí říká, že jsem se naučila prý poměrně rychle - docela málo pádů a žádné šití hlavy (nezapomeňte, tehdy žádné helmy nebyly)...

Pamatuji si, jak jsme hned se sestrou a se sousedem vyrazili na závodiště motorek blízko mého tehdejšího bydliště (Ledeč nad Sázavou). Docela pěkné sjezdy, největšímu kopci se tuším říkalo Amerika, občas ho na té motorce někdo nevyjel. A tam jsme to pěkně rozjeli. Soused i sestra sjeli, tak jsem jela naposled. Jak to dopadlo? Tehdy žádné cyklo dresy nebyly, takže to odnesly šaty - utržená kapsa; prý to byl přemet ve vzduchu. Když si nic nepamatujete, musíte věřit. Druhý velký moment byl, když jsme se sestrou dostaly onehdá k Vánocům nová kola značky Liberta (samozřejmě dámská verze). To si pamatuju jen neuvěřitelnou dřinu, kolo se dostalo na okraj zájmu. Zlatá skládačka po dědovi.

Po létech jsem se ke kolu vrátila. Ne že bych se nějak iniciativně plahočila po kopcích, ale tak nějak se v mém okolí vždy někdo našel, kdo tomu propadl a já mám sport ráda. Nejdelší cestu, kterou jsem absolvovala, byla trasa Praha - Vídeň. Jedná se o poměrně známou a značenou cyklostezku. S tehdejším společníkem jsme naplánovali cestu, vzali vše potřebné na kola a vyrazili. Ještě jedna vychytávka. Společník měl "lehokolo" - to je takové zvláštní kolo. Ne že byste celou cestu prospali, prostě makáte v leže. A nutno přiznat, že není úplně rychlé. Což je výhoda, protože jsem všude byla první. Nejhorší kopce si pamatuji z Podyjí, na Moravě a v Rakousku to byla poměrně rovinka. Byla to sportovní dovolená, ale asi ne úplně ideální, protože je to dost dní, kdy je nutné sladit sportovní tempo a nehledět na malichernosti, jinak byste se často hádali (hm, asi jako my). Pátý den jsme dojeli na náměstí Stephansplatz ve Vídni a uzřeli krásnou katedrálu. Problém je, že po takové únavě ani nechcete moc z Vídně vidět. Co bylo ve Vídni nápadné - je zde množství cyklostezek i v centru města. Ve vyhrazených pruzích pro kola se hned cítíte bezpečněji. Zpátky jsme jeli nádhernou stezkou z Vídně do Bratislavy, z Bratislavy pak vlakem domů. Dojeli jsme dobře, ale příští cestu do Vídně jsme naplánovali už autem. Takto dlouhá cesta na kole - nevermore.

Po této cestě jsem si pořídila kolo na svou výšku (181 cm) a k tomu i nášlapy. Než jsem si na ně zvykla, bylo to docela dost pádů (a nadávek spolujezci, že ty nášlapy sakra utáhl a kde je klíč, ihned to povolit), ale vždycky jsem stihla kolo uchránit - ležela jsem pod ním, abych zabránila jakémukoliv škrábnutí.

Asi nejhezčí trasa, kterou znám v okolí Prahy, je cesta přes Voděradské bučiny. Je to nádherná cesta lesem. Naposledy jsem tuto cestu absolvovala s otcem a jeho kamarádem, který se postaral i o zábavu, když ukázal přemet na kole v lese. Pak mi tihle soutěživci chtěli ujet, jasně že jsem je nechala...

Kolo mám ráda, ale přece, jiné sporty mám radši. Třeba lezení. Tady jsou prý rozhodující první hodiny lezení. Kdo se v nich nezabije, tak už poleze. Na druhém lezení jsem se málem uškrtila. MÁLEM. Takže nyní už jen pohodové lezení. Snad to tak je, dost na to totiž spoléhám... A vůbec, doufám, že se brzy vypíše téma Lezení a já (mám v zásobě pár historek o pádech spolulezců), takže brzy nashle. :-)

Autor: Miluše Ondrejátová | pondělí 21.4.2014 0:24 | karma článku: 9.19 | přečteno: 442x

Další články blogera

Miluše Ondrejátová

Pašeráckou cestou kolem Horní Blatné (Krušné hory)

Krásné počasí lákalo ven, tak jsem se vypravila na kratší výlet kolem Horní Blatné, kde poslední dobou trávíme víkendy a poznáváme okolí. Výlet jsem si naplánovala Pašeráckou stezkou a přes Potůčky zpět kolem skal Na Strašidlech.

7.5.2023 v 21:15 | Karma článku: 13.20 | Přečteno: 221 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Lenka Prokopová

Jarní prázdniny

Máme za sebou jarňáky. Čas, kdy se rodiny přesouvají do jiných regionů nebo do Alp. Čas, který český rodič zpravidla tráví se svými ratolestmi zimními radovánkami. Čas, kdy můžeme být jako rodina spolu.

18.3.2024 v 22:47 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 34 | Diskuse

Ivana Dianová

Dvě ženy v jedné posteli

Je to méně přirozené než když se v posteli nachází muž a žena? Zažila jsem oboje a zjistila, že přirozené jsou obě možnosti, ale s mužem je to jednodušší.

15.3.2024 v 0:14 | Karma článku: 27.04 | Přečteno: 984 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXVII.

Společenský život je osvědčeným lékem na splíny, byť v aktuálním abstinenčním modulu s omezenou účinností.

14.3.2024 v 20:31 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 222 |

Lucie Vacková

Viléme, Hynku, Jarmilo! Co to jen na mě leze?

Postupně jsem vyloučila chřipku, virózu, anginu, kovid, neštovice, černý kašel, vši, svrab i záškrt - prostě všechno, co může jeden schytat, pokud pracovní dny tráví v narvané školní třídě.

14.3.2024 v 17:21 | Karma článku: 17.17 | Přečteno: 339 | Diskuse

Lenka Prokopová

Máme psa aneb Moje psí omyly

Říká se, že pes je nejlepší přítel člověka. Pořídili jsme si tedy nejlepšího přítele. Zatím to vypadá, že je to přátelství naoko.

12.3.2024 v 12:11 | Karma článku: 21.29 | Přečteno: 556 | Diskuse
Počet článků 59 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1372

Oblíbená tónina: d moll

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...