Osobní

Miluše Ondrejátová

Pašeráckou cestou kolem Horní Blatné (Krušné hory)

Krásné počasí lákalo ven, tak jsem se vypravila na kratší výlet kolem Horní Blatné, kde poslední dobou trávíme víkendy a poznáváme okolí. Výlet jsem si naplánovala Pašeráckou stezkou a přes Potůčky zpět kolem skal Na Strašidlech.

7.5.2023 v 21:15 | Karma článku: 13.20 | Přečteno: 221 | Diskuse

Detaily šumavských výletů

Toulání se po Šumavě a detaily z těchto výletů - to je tématem následujícího fotoblogu. Jedná se téměř výhradně o letní květenu, jejíž focení má samé výhody - ochotně Vám zapózují, jsou trpělivé - i zítra Vás budou vyhlížet...

8.7.2017 v 22:19 | Karma článku: 16.44 | Přečteno: 426 | Diskuse

Výlet v okolí Lichnice

Zřícenina hradu Lichnice se nachází nad městem Třemošnice v Železných horách. Právě toto místo bylo startem i cílem pro náš cca 12 km dlouhý (nebo spíše krátký) výlet.

22.5.2017 v 22:20 | Karma článku: 16.59 | Přečteno: 438 | Diskuse

Podzimní detaily

Čarovný podzim. Zastavit se a vnímat barvy prozářeného listí. Každý rok, znovu a znovu, nikdy to neskončí. V závěru je k poslechu dílo francouzského skladatele Erika Satieho pro svou originální souhru basových tónů a melodie.

23.10.2015 v 0:00 | Karma článku: 8.92 | Přečteno: 220 | Diskuse

Malá Fatra - Jánošíkove diery - Malý Rozsutec

Prodloužený víkend nás zlákal do oblasti Malé Fatry. Naplánovali jsme si trasu z obce Terchová, výchozím i cílovým místem byl Biely potok u Hotelu Diery. Cesta vede po modré přes Jánošíkove diery, dále na sedlo Medzirozsutce. Odtud je cesta zpět po zelené na kopec Malý Rozsutec (1343) a dále sestup do Terchové.

19.11.2014 v 17:52 | Karma článku: 17.97 | Přečteno: 1612 | Diskuse

Děti Podzimní paní

Podzimní toulky za listím jsou jedny z nejhezčích. Listí poletuje, než si je bílá zima shrábne. Jsou to barevné děti Podzimní paní.

1.11.2014 v 23:21 | Karma článku: 17.74 | Přečteno: 417 | Diskuse

Helgoland - ostrov splněných snů

Stejně jako pár dalších nadšenců fotografování jsem se rozhodla letos v září navštívit malý ostrov zvaný Helgoland. Ostrov jsem neznala, avšak po přečtení informací o jeho obyvatelích z říše fauny jsem se rozhodla této možnosti využít a na několik málo dní odjet do této krásné přírody. Z německého města Cuxhaven jsme se na ostrov dostali katamaránem - cesta trvá asi 1 hodinu. Ostrov je "velký" pouze 1 km2, takže žádné dlouhé túry se nekonaly. Hlavně, aby vyšlo počasí...

27.9.2014 v 1:38 | Karma článku: 16.82 | Přečteno: 848 | Diskuse

Po stopách Járy Cimrmana

Tentokrát jsme se vydali okolím Zubří (u Nového Města na Moravě), a jak jsme později zjistili, po stopách Járy Cimrmana. Cesta vedla od Zuberského rybníku lesem po zelené, pak po žluté na obec Odranec a zpátky po modré do Zubří. Posledních několik kilometrů sice bylo v lijáku, ale i tak to stálo za to.

2.9.2014 v 0:06 | Karma článku: 12.80 | Přečteno: 500 | Diskuse

Hornosvrateckou vrchovinou

Počasí nám sice příliš nepřálo, ale i tak jsme prochodili asi 18 km po lesích poblíž městečka Svratka v horní části Hornosvratecké vrchoviny, která je součástí Českomoravské vrchoviny. Vyrazili jsme směrem na Milovské perníčky ke Čtyřem palicím, dále na Březiny a pak okruhem zpátky.

24.8.2014 v 16:02 | Karma článku: 18.38 | Přečteno: 544 | Diskuse

Lesní toulky po Vysočině

Po delší době jsme se vypravili na výlet. Vyrazili jsme z obce Cikháj na 15 km okruh lesem. Jako první nás v lese uvítaly houby. Díky čilým houbařům však pouze ty pestrobarevné a ne příliš jedlé. Jedna mi dokonce připomínala hudební nástroj. Vnitřní složitost a přitom přirozenou hravost má v sobě také Debussy, který je v závěru k poslechu. :-)

21.8.2014 v 0:10 | Karma článku: 15.59 | Přečteno: 528 | Diskuse

Práce, která nebaví...

Po čase jsem zavítala s mojí malou parádnicí do obchodního centra. Důvodem byla zastávka na občerstvení při cestě a trocha jiné zábavy pro malou v těchto deštivých dnech. Aktuálně cvičíme chůzi, takže jsme mimo jiné zavítaly do několika naleštěných obchodů, co je jako nového. Všude liduprázdno, takže asi nebude problém s obsluhou, která nám jistě vyjde ochotně vstříc. A na tomto místě zmíním i jméno daného OC, jednalo se o centrum Eden ve Vršovicích.

4.8.2014 v 22:46 | Karma článku: 10.53 | Přečteno: 664 | Diskuse

Život bez televize...

Umíte si něco takového představit? Jestli ne, tak je nejvyšší čas to vyzkoušet. Už mé první setkání s telkou v raném věku nebylo ideální. Tehdy to byly černobílé telky bez ovladačů. Zkuste uhodnout, kdo přepínal. Vzpomínám si, že dost často tam bylo takové nekoukatelné šumění, takže jen večerníček a pak přehlídka snů. Eštěže ty byly. Pak přišla barevná telka, ale bohužel pořád bez těch ovladačů. Jejich nástup znamenal konec této mé oblíbené činnosti a nástup jiné užitečné roboty.

12.5.2014 v 22:44 | Karma článku: 14.04 | Přečteno: 874 | Diskuse

Kolo a já

Původně jsem na toto téma chtěla napsat v rámci jiné sekce (Poezie a próza), aby se člověk tak nějak schoval, jakože píše vlastně úplně o někom jiném... Ale nakonec jsem od tohoto záměru upustila. Náhodou, chtěla jsem být kdysi spisovatelkou a něco dobrodružného jsem i napsala (tuším to byly historky odkudsi z plavby moře), ale pak jsem to celé vyhodila, no, trochu jsem se asi unáhlila; možná jsem mohla být dneska bohatá, škoda, co se dá dělat...

21.4.2014 v 0:24 | Karma článku: 9.19 | Přečteno: 442 | Diskuse

Jeden měsíc s Ubuntu

V poslední době se o linuxové distribuci Ubuntu hovoří hodně, mnoho komplikací je pořešeno na fórech, tak mě před časem napadlo, že by to mohl být už docela odladěný OS, kde pro případné řešení nějakého přízemního problému najdu odpověď prakticky hned. Ráda zkouším novinky, tak jsem si chtěla vyzkoušet i poslední verzi Ubuntu (tehdy nově vydanou 13.10). Jak to dopadlo? Přežily to moje kočky? Některé věci mě zaujaly, některé spíše zdržovaly. Takže konkrétně - s nadsázkami i bez nich...

10.4.2014 v 20:33 | Karma článku: 12.55 | Přečteno: 817 | Diskuse

Zimní večerní červánky

Po dnešním focení koní v Komořanech na nás čekala nádherná odměna - v podobě večerních červánků. Několik snímků je proto níže k nahlédnutí...

28.12.2013 v 22:07 | Karma článku: 15.46 | Přečteno: 647 | Diskuse

Lovecká sláva dob minulých - Veltrusy

V areálu Veltruského zámku proběhla v sobotu 12.10. akce s názvem Lovecká sláva dob minulých. V první části jsme mohli obdivovat lovecké psy, druhá část nám přiblížila dravce a koně, ve třetí části jsme pak mohli vidět souhru dvou koní (Pas-de-deux) v dámských sedlech.

20.10.2013 v 18:55 | Karma článku: 14.83 | Přečteno: 522 | Diskuse

Podzimní ...

Podzimní... to jsou pestré barvy malířské palety, jemné tóny Čajkovského písně a třeba i verše Paula Verlaina...

17.10.2013 v 21:21 | Karma článku: 16.69 | Přečteno: 627 | Diskuse

Mistrovství ČR jízdy v dámských sedlech 2013

Letošní Mistrovství ČR jízdy v dámských sedlech se konalo 6. - 7. července v Zemském hřebčinci Písek.

21.7.2013 v 15:46 | Karma článku: 17.00 | Přečteno: 743 | Diskuse

Miluše Ondrejátová

Koně v akci - Něžná jízda (Pardubice 2012)

Ve dnech 7. - 9. září se v Pardubicích uskutečnil 14. ročník mezinárodní výstavy Koně v akci, který měl v názvu Něžná jízda. Akci jsem navštívila v sobotu na odpolední program. K vidění byla různá čísla, počasí přálo. Několik fotek z této krásné akce je níže.

7.10.2012 v 19:22 | Karma článku: 16.41 | Přečteno: 913 | Diskuse

Zlaté klasy

Tenhle výlet jsme naplánovali v okolí obce Cikháj, v kraji Vysočina. Už ani nevím, kolik km jsme měli v nohách, když jsem se zde zastavila a pozorovala slábnoucí záři slunce...