Oblíbená tónina: d moll

Kokořínsko

Les v oblasti Kokořínska skýtá krásné procházky. Dnešním výchozím místem byla oblast Pokličky, což jsou odolné pískovcové kužely s "poklicemi". Po modré stezce vede cesta do Mšena a nazpět se lze vrátit okružní cestou opět po modré. Nenáročný výlet s výhledem na krásné pískovce.

29.4.2012 v 23:43 | Karma: 15,40 | Přečteno: 898x | Diskuse| Fotoblogy

Miluše Ondrejátová

Předjarní procházka v okolí obce Želízy

18.3.2012 v 23:02 | Karma: 16,95 | Přečteno: 1036x | Diskuse| Fotoblogy

Zimní procházka - Hornopožárský les

Hornopožárské lesy se nacházejí východně od Jílového. Protože bylo dnes pěkné počasí a je zde mnoho značených turistických tras, vyrazili jsme sem na kratší výlet. Nejvyšším bodem je Kněží hora (488 m).

12.2.2012 v 21:32 | Karma: 16,71 | Přečteno: 1060x | Diskuse| Fotoblogy

Silvestrovská procházka...

Poslední dny roku jsme zavítali do Krušných hor. Z Jáchymova vede po zelené značce cesta do strmého kopce, která vás dovede do míst "Nad Suchou" (979 m n.m.) a na hřebenovku. Na Silvestra se po cestě nahoru nikdo neškrábal (prošlápnuto nebylo vůbec), takže to byl toho dne vlastně takový malý "prvovýstup"... :-) Asi tak v půli kopce mě napadlo, jestli ta zátěž, co mám na zádech, bude vůbec adekvátní výsledku a nestačil by mi malej kompakt v kapse, ale nakonec jsem vymyslela a navrhla výměnu batohů, po které jsem na zádech neměla už vůbec nic. Ale zas tak moc pospíchat se nedalo, to by se mi brzy batoh vrátil. :-) Jakmile jsme dorazili na hřebenovku, ocitli jsme se v zasněženém kraji - vlastně jako v pohádce.

2.1.2012 v 20:07 | Karma: 16,94 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Fotoblogy

Cesta za hvězdou...

Dnes odpoledne jsme se vydali na procházku vyzdobenou Prahou a mimo jiné jsme zavítali na Staroměstské náměstí. Všechny stánky byly patřičně obsypány turisty. U jednoho stánku jsem se zastavila déle. Blyštivé odlesky mě fascinovaly a zazářila tam hvězda...

11.12.2011 v 23:42 | Karma: 14,68 | Přečteno: 1032x | Diskuse| Fotoblogy

Můj černobílý svět...

...................................................................................................................................................................

24.11.2011 v 23:02 | Karma: 17,27 | Přečteno: 1387x | Diskuse| Fotoblogy

Listopad v lese...

Listopadový les je již v hávu tmavých barev. Listí z velké části opadalo a vytvořilo tak hnědý koberec lesních cest...

18.11.2011 v 21:38 | Karma: 18,37 | Přečteno: 1221x | Diskuse| Fotoblogy

Miluše Ondrejátová

Několik zastávek večerní Prahou...

Večerní město ožívá, zářivé pohledy posílá, co spatříme v další hodině, snad odlesky světel ve vodě...

5.11.2011 v 0:36 | Karma: 22,68 | Přečteno: 1244x | Diskuse| Fotoblogy

Miluše Ondrejátová

Říjen v barvách květin...

Jak je to počasí proměnlivé. Ještě na začátku tohoto měsíce to vypadalo leckde jako na výstavě květin... Osobně mě tematika květin nějak nepřitahuje, vždycky jsem při návštěvě botanických zahrad seděla na lavičce před vstupem, neboť bych asi tak v půlce zahrady nadobro usnula. Nic se nehýbe, tisíc různých názvů, ještě k tomu v latině. Sama pěstuji jen ty, které se nedožadují příliš pozornosti. Nedostatek květin ani nepociťuji, pořád měnit vodu, a nakonec stejně uschnou a než ten zbytek donesete do koše, abyste si vzali cestou lux. ;-) Tohle ale byla nádherně strakatá zahrada...

31.10.2011 v 18:30 | Karma: 18,08 | Přečteno: 1016x | Diskuse| Fotoblogy

Láska...

23.10.2011 v 21:31 | Karma: 19,44 | Přečteno: 1317x | Diskuse| Fotoblogy

Miluše Ondrejátová

Podzimní vyjížďka na koních ...

Podzim je krásný také z koňského hřbetu. Můžete se projíždět lesy, cválat na loukách barevnou krajinou... Tentokrát se jednalo o výlet v dámských sedlech.

16.10.2011 v 22:42 | Karma: 19,49 | Přečteno: 1527x | Diskuse| Fotoblogy

Lesní barvy podzimu...

Podzim je krásné období, které nenutí někam spěchat; všechno podstatné je již skončeno. Mohu jen pozorovat, jak čas odejme ze stromů zlatavé listí a představit si finále podzimu jako proplétající se zvuky sametového violoncella a klavíru, které posléze zanikají ve větru, aby nastalo ticho nadcházející zimy ...

3.10.2011 v 23:52 | Karma: 15,72 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Fotoblogy

Miluše Ondrejátová

Ze Smrčné do Stvořidel ...

Cesta ze Smrčné do Stvořidel vede podél řeky Sázavy. Řeky, která se zde prodírá mnoha kameny. Kdysi jsme se sestrou sjely tento úsek na nafukovacích matracích. Bylo nám asi 10 let a byly jsme na prázdninách u dědy. Pak se přihnala bouřka a bylo pozdvižení, kde jsme. Kdysi. To jsou časy, které se nevrátí. Největší adrenalin je žít život jen jednou - kdo je tu dnes, zítra být nemusí. Kameny tam ale stojí dál a dost možná přesně jako onehdy. Kdyby si něco pamatovaly, kdo ví, co všechno by prozradily...

28.9.2011 v 19:40 | Karma: 14,73 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Fotoblogy

Svatováclavská pouť - Světlá nad Sázavou

Svatováclavská pouť ve Světlé nad Sázavou se koná tradičně každým rokem na náměstí Trčků z Lípy. Letos byla ve znamení prosluněného počasí. Protože mě atrakce nějak ani nelákají a už hezkou řádku let jsem na pouť nezavítala, docela jsem byla zvědavá, co všechno tam po letech uvidím...

26.9.2011 v 21:42 | Karma: 16,03 | Přečteno: 3832x | Diskuse| Fotoblogy

Thajské kočky

Přestože jsou u nás thajské kočky poměrně vzácné, jejich povaha je jedinečná. To byl i důvod, proč jsem si je před časem vybrala jako společníky. Na škrábance můžete zapomenout. Jsou temperamentní, velmi inteligentní, přátelské a těší se dobrému zdraví - dožívají se cca 15 - 20 let. Thajské kočky jsou někdy známé pod pojmem tradiční siamské kočky; oproti siamským kočkám však mají více zakulacenou hlavu. Jsou v podstatě tři základní různá zbarvení: seal point (nejrozšířenější a také nejvíce odolný typ), blue point (jemnější zbarvení, citlivější typ) a lilac point (typ velmi podobný přechozímu blue point, pouze jsou zde drobné odlišnosti a jsou nejméně rozšířené oproti předchozím typům). Jejich chov je na území našeho státu poměrně omezený, takže pokud byste si podobné společníky chtěli třeba pořídit, doporučuji zajet do chovatelské stanice za naše hranice, např. do blízkého Polska, kde je jich podstatně více a dle mých osobních zkušeností je zde zaručena i nesrovnatelně vyšší kvalita chovu. Pro doplnění - na fotkách - větší kočka je dvouletý kocourek blue point, menší je půlroční kočka seal point.

14.9.2011 v 16:02 | Karma: 26,80 | Přečteno: 4068x | Diskuse| Fotoblogy

Rýchorským pralesem

Rýchorský prales (nebo také Dvorský les) je krásná lokalita nejen pro turistiku, ale i pro focení. Je známý pro své pokroucené kmeny starých buků. Jejich vzhled byl ovlivněn již v 19. století, kdy se v lesích běžně páslo a dobytek postupně mladé stromky okusem deformoval. Sice jsme neměli mlhu, ve které by se tvary stromů vyjímaly, ale i tak se našlo dost krásných okamžiků během zkoumání tohoto území...

12.9.2011 v 0:30 | Karma: 14,97 | Přečteno: 1106x | Diskuse| Fotoblogy

Krásné feraty Dolomit ve skupině Marmolada a Sella

Před pár dny jsme se vrátili z Itálie, kde jsme podnikli několik zajištěných cest. Měli jsme naplánované tři krásné cesty v oblasti Dolomit ve skupině Marmolada, na každý den našeho pobytu jednu. Pokud někdo pomýšlí na kratší sportovní výlet do této oblasti, možná se mu budou hodit některé zde zmíněné informace.

1.9.2011 v 0:23 | Karma: 14,89 | Přečteno: 2219x | Diskuse| Cestování

Upíří rojení

Vidět v dnešní době upíry není jen tak. Knihy, filmy... to přeci není ono. Jedno rojení upírů proběhlo zrovna nedávno, přesněji tuto neděli. Ve světle reflektorů šklebily se na mě dvě upírky...

30.8.2011 v 18:34 | Karma: 12,08 | Přečteno: 1112x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity - feraty

Feraty v Dolomitech jsou vyhledávané zajištěné cesty pro poměrně snadný výstup. Podniká je mnoho turistů, na nejhezčí feraty se často stojí fronta. Tentokrát jsem doma nechala kompaktík a vypravila jsem se na feraty se svou fotovýbavou. Na fotobatoh se dá poměrně dobře připevnit sedací úvazek a feratový set včetně helmy. Bunda se mi tam už nevešla, ale nakonec počasí vyšlo, hlavně, když měl obal proti dešti fotobatoh :-). Jakmile jsem někde čekala na spolulezce, v tom okamžiku jsem nejčastěji fotila. Pravdou je, že se nedá dlouho posedět a třeba čekat na nějakou příležitost. Za vámi většinou lezou další lezci, takže fotky jsou spíše dílem okamžiku. Už při prvním focení mi nenávratně spadla krytka objektivu do hlubin. Pěkně dlouhý pád. Další pořízená krytka už byla s gumičkou. Netřeba asi zmiňovat, že žádné výměnné objektivy jsem netáhla. Jednak se cestou nahoru pronesou a pak, vidět některý z nich, jak se mi nenávratně řítí dolů...

22.8.2011 v 1:13 | Karma: 23,48 | Přečteno: 2328x | Diskuse| Fotoblogy

Parkur v dešti

Ne vždy vyjde počasí, a tak se stalo i při dnešním plánovaném focení tréninku parkuru. Jen byly překážky postaveny, spustil se déšť. Ještěže stála opodál opuštěná avijka, do které se dalo vloupat a při otevřeném okénku si člověk připadal jak na safari. :-) A kdo to vlastně v dešti jezdil? Karolína Fränkelová a kobylka Vida.

5.8.2011 v 22:43 | Karma: 13,65 | Přečteno: 1332x | Diskuse| Fotoblogy

Miluše Ondrejátová

Opravdu umíme pomoci závislým ?

S nedávnou smrtí zpěvačky Amy Winehouse se vynořila spousta návodů, co by bývalo mohlo pomoci a jak šlo situaci vyřešit. Ale upřímně - opravdu chtějí tito lidé, kteří jsou závislí, pomoci ? Je správné jim pomoci ? Nechceme pomoci hlavně proto, že pohled na existenci závislých jedinců v nás vyvolává pocit, že si z nějakého důvodu podle jakéhosi vzorce v hlavě myslíme, že ten náš život je ten lepší a ten jejich jaksi prohýřený a tím nenaplněný ? Jenomže život nealkoholika může být stejně nenaplněný. A jak víme, že život alkoholika je prázdný ?

3.8.2011 v 11:40 | Karma: 13,94 | Přečteno: 1346x | Diskuse| Společnost

Mistrovství ČR jízdy v dámských sedlech 2011

O víkendu 2. - 3. 7. 2011 proběhlo mistrovství ČR jízdy v dámských sedlech, které se konalo v areálu píseckého hřebčince.Kromě drezury a parkurového skoku byla nádherným zážitkem jízda elegance, kdy se účastnice této svérázné soutěže proměnily v historické královny a kněžny. Kostýmy byly k vidění také v závěrečném küru (volná sestava za hudebního doprovodu) na konci soutěže. Počasí se trochu zhoršovalo, takže předávání cen v závěru soutěže a vyhlášení Dámy roku probíhalo za slušného deště.

8.7.2011 v 14:41 | Karma: 17,60 | Přečteno: 1845x | Diskuse| Fotoblogy

Pernštejnské slavnosti

Pevný, nikdy nedobytý moravský hrad Pernštejn se nachází na vysoké skále, skrytý v lesích východního okraje Českomoravské vrchoviny. Tento gotický hrad byl několikrát přestavován a především rozšiřován formou přístaveb. Tradičně se zde pořádají Slavnosti Pernštejnského panství, které letos probíhaly od 2.- 6.7. A právě z jednoho odpoledne Slavností vznikly tyto snímky. První dva snímky představují pohledy při vstupu do hradu, ostatní většinou představují různé výrobky. Když někdo něco hezkého umí a nedrží přitom klávesnici v ruce, vždycky mě to zaujme :-).

7.7.2011 v 0:40 | Karma: 13,42 | Přečteno: 1656x | Diskuse| Fotoblogy

Šumava - zastavení u Olšinky

Pár dní v klidu po pracovním shonu v Praze. Tak to byl cíl tohoto prodlouženého víkendu. V pátek večer jsme i přes nástrahy několika víkendových jezdců dorazili do šumavského střediska Kvilda. Vltavská cesta (k prameni Vltavy) - pěkná, ale na můj vkus jsme až příliš často uskakovali rychlým cyklistům a kolenům se také nelíbil asfalt po celé trase, kterého je v Praze habaděj. Zato turistická cesta z Kvildy po modré přes kopec Hůrka nabídla tichou procházku lesní cestou. Při zpáteční cestě po žluté značce jsme míjeli potok Olšinku. A z tohoto zastavení vzniklo několik částí mozaiky této krásné scenérie.

25.4.2011 v 11:12 | Karma: 13,98 | Přečteno: 1512x | Diskuse| Fotoblogy

Drábské světničky v zimě

Dnešní odpoledne jsme věnovali výletu do pískovcových skal - Drábské světničky. Počasí nám přálo, a tak jsme postupně prolezli všechny dostupné vyhlídky. Zledovatělé schody se daly bez problémů překonat pomocí zábradlí. Většinou jsem zvyklá se na pěkné výhledy dost dlouho drápat do kopce, tyhle výhledy jsou opravdu zadarmo - bez velkého fyzického úsilí. :-)